Som hyresgäst hos Armada Bostäder AB kan du välja att betala din hyra med e-faktura.
Så här gör du
Du ansluter själv Armada som betalningsmottagare, det vill säga att du vill få hyresavier elektroniskt från oss.
Det gör du genom att logga in på din internetbank, i samband med att du betalar en räkning, eller sök upp oss redan idag och välj anslut.
Du får ett meddelande på internetbanken när du har en ny e-faktura som ska betalas. När du vill betala loggar du in på din bank, lägger till fakturan och signerar uppdraget.
Behöver du hjälp att ansluta Armada i din internetbank kan vi hjälpa dig per telefon eller i samband med att du tecknar avtal.
Har du idag autogiro och vill avsluta det, för att istället använda e-faktura? Kontakta Armada på: hyresavisering@armadafast.se.
Byte av konto/bank
Om du byter bank måste du göra en avanmälan i den gamla banken och sedan lägga upp Armada på nytt som betalningsmottagare i den nya banken.
Avanmälan
Vill du avanmäla e-faktura så gör du det själv i din internetbank.
Missa inte viktig information
Kortfattad viktig information kan anges på din hyresavi. Du kommer nu hitta samma information på din e-faktura. Vill du ha mer information om vad som är på gång eller vad som gäller för ditt hyresavtal ber vi dig besöka Mina Sidor.
Hyresavi till din e-post
Med en korrekt e-post kan vi skicka din hyresavi elektroniskt varje månad. Detta distributionssätt ersätter vanlig pappersfaktura. På Mina Sidor håller du din e-postadress uppdaterad. Om du har Autogiro och angett e-post så skickas din hyresavi dit varje månad.
Om du inte har e-postadress eller internetbank, sker hyresavisering per post varje månad.